Известие

Collapse
No announcement yet.

Помощ при избор на акумулатор за 156 - 2,4 JTD

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Помощ при избор на акумулатор за 156 - 2,4 JTD

    Здравейте на всички, преди всичко искам да се извидя ако вече има такава тема, но за съжаления не успях да я намеря и затова отварям нова!

    Акумулатора ми замина и трябва да се спра на някой. Прегледах доста саитове и мнения и общо взето си е на късмет, дали ще вземеш скъп или евтин, всичко опира до късмета

    Сегашния ми акумулатор е BOSCH Silver 74Ah/750А На тях гаранцията им е 3 години и тази зима му е 4-тата, и може да се сетите резултата. От 750А стартов ток държи около 560 , което нямаше да е проблем ако съм с бензинов по-малък двигател ))

    Временно взех акумулатора на жената , но тя е с Микра 1,5 дизел и нейния е 64Ah, докато беше малко по-топло нямаше ядове, но когато паднаха температурите до -10 палех на косъм с него )

    Във форума намерих един документ с пропоръчителни акумулотори според марка/модел , но там излиза, че трябва да е мин. 70 Ah и 760А , което за стартовия малко ме стресира

    Моля кажете , вие с какви акумулатори карате вашите печки, и евентуално да препоръчате нещо читаво на сносна цена

    Благодаря предварително !
    Alfa Romeo 156 2,4 JTD

  • #2
    Хъм, с 560А измерен пусков ток би трябвало да пали без ядове. Миналата зима, при зверските студове(-20), с алумулатор 64Ah/540A произведен 2008ма, моята палеше, но трудно. Когато измерих акумулатора, при ~0 градуса даде пусков ток 350A... То вярно и че при теб има един цилиндър повече за бутане от моята, но може би стартера нещо не е в топ кондиция?

    Иначе по темата - от няколко години взимам Берга, конкретно за печката - 74Ah/680A. По книжка дават да е 70Аh на моята, но аз просто отидох с колата до магазинчето и взех най-големия, който се събра.
    167.AR67302

    Comment


    • #3
      е за тия 4 год слагал ли си го поне веднъж на зарядното?
      156 2.4JTD 136+ PS

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
        е за тия 4 год слагал ли си го поне веднъж на зарядното?

        Тъй като сменях алармата ,( и това изигра малко лоша шега) първоначално беше настроена на максимална чувствителност и се активираше от най-малкото нещо. И това изцеди акумулатора. Заредих го, но вече не беше същия. От тогава си палеше когато поиска. Примерно може да съм минал 20 км. и като я изгася и тръгна да паля след 5 мин. няма грам ток в колата. А понякога и 2 мин. да съм карал и после тръгна да паля и няма ядове. Проверих тоци-моци и всичко си е ок , няма от никъде консумация...

        ---------- Post added at 19:58 ---------- Previous post was at 19:55 ----------

        Първоначално публикувано от dcntd Покажи съобщение
        Хъм, с 560А измерен пусков ток би трябвало да пали без ядове. Миналата зима, при зверските студове(-20), с алумулатор 64Ah/540A произведен 2008ма, моята палеше, но трудно. Когато измерих акумулатора, при ~0 градуса даде пусков ток 350A... То вярно и че при теб има един цилиндър повече за бутане от моята, но може би стартера нещо не е в топ кондиция?

        Иначе по темата - от няколко години взимам Берга, конкретно за печката - 74Ah/680A. По книжка дават да е 70Аh на моята, но аз просто отидох с колата до магазинчето и взех най-големия, който се събра.
        Ами както казах в миналия пост, за съжаление си пали, но когато е на кеф

        И затова взех акумулатора от Микрата, но като паднаха температурите (-10 и надолу) , като тръгна да паля цялото табло толкова много замижава, че имам чувството , че ще загасне всеки момент, но в интерес на истината си палеше )
        Alfa Romeo 156 2,4 JTD

        Comment


        • #5
          Така, както го описваш, имал си хлабава клема /връзка /
          Alfa Romeo 156 SW 122kW 2004 DISTINCTIVE
          Lancia Y 1,2 8V 60к.с. 2001g. - на щерката
          Skoda 100S-в пенсия и КлиоI,1,4 Energy-продадено Opel kadet 1,3 LS sedan 1989 44kW 4 скорости-по неволя-пръдливия Ханс-продаден 0878316296и 0893569553

          Comment


          • #6
            точно свали и пусни да се зарежда 24 часа, след това почисти хубаво клемите, и след това го сложи и стегни хубаво, мисля че няма да имаш проблеми
            156 2.4JTD 136+ PS

            Comment


            • #7
              Точно в момента експериментираме със съживяването на един 3 годишен Банер. Ползваме шведско интелигентно зарядно с програми за десулфатизиране. За два дни резултата е доста обнадеждаващ. Ще му направим още няколко цикъла и ако се наложи ще добавим и малко киселина. След това смятаме да пробваме и един 5 годишен Мегават.
              Определено поне половината от акумулаторите, които хвърляме са напълно спасяеми по този начин.
              Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
              Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
              Peugeot 508 RXH 02.2013

              Comment


              • #8
                Клемите са стегнати хубаво... както споменах по-горе известно време карах с един друг акумулатор , а колата където беше моя акумулатор се кара всеки ден по мин. 20 км. Откакто смених акумулатора , за сега не съм имал ядове... и се надявам да нямам

                Оня ден ходих до Техническия университет. Там има един професор, който ми го похвалиха от няколко места, че можел да "съживява" акумулатори. Той извади някакъв уред и започна да мери. И според уреда от 750А , акумулатора държи стартов ток около 560А и според него тъй като съм с голям двигател няма смисъл да се мъчиме да го прави, но каза че при бензинка би изкарал спокойно още няколко години )) , което не ме успокои много тъй като и двете ми коли са дизел

                Освен мога да пробвам да го заредя отново ( за 24 часа ) , както препоръчахте, да позачиста клемите (въпреки че не изглеждат окислени или нещо подобно ) и да стискам палци всичко да е ОК

                При първа възможност ще споделя резултата. Благодаря за сега за съветите и очаквайте включване
                Alfa Romeo 156 2,4 JTD

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от bankeraclub Покажи съобщение

                  Освен мога да пробвам да го заредя отново ( за 24 часа ) , както препоръчахте, да позачиста клемите
                  Това е което трябва да направиш и да стегнеш хубаво и няма да имаш проблеми
                  156 2.4JTD 136+ PS

                  Comment


                  • #10
                    Ето една публикация, дето може да от полза за някой,



                    Удължаване живота на нормален и възстановяване на “издъхнал” акумулатор
                    Както споменахме и нов акумулатор може да бъде съсипан за кратко време независимо от марката му. На своята кола авторът е използвал само български акумулатори и ги е сменял не по-рано от 8-10-годишна работа, без да му “изневеряват”. Сега ще ви разкажем за някои периодични грижи, които поддържат висок капацитет на батерията или пък предотвратяват преждевременното й изхвърляне.

                    Отстраняване на лека сулфатизация (тренировъчен цикъл)

                    При разреждане плочите на акумулатора се покриват с дребнозърнест оловен сулфат, който при зареждане отново се преобразува в активна маса.
                    При ненормална експлоатация и неправилно поддържане на акумулатора (главно при продължително управляване в градски условия без периодично дозареждане, ниско ниво на електролита, повреда на реле-регулатора на напрежението, дълбоко разреждане на акумулатора) по активната маса на плочите се образуват едри кристали оловен сулфат. Те запушват порите й и не позволяват на електролита да проникне в нея. Акумулаторът започва бързо да “пада”. Тези кристали не могат да бъдат премахнати по време на зареждането. Капацитетът на акумулатора намалява и той бързо “пада”.
                    За да се отстрани лекото сулфатизиране на плочите, поне веднъж на 6 месеца трябва да се провежда т. нар. тренировъчен цикъл.
                    Акумулаторът се зарежда и след това се включва за разреждане през специално устройство или през консуматор, чиято мощност е такава, че през него протича ток, равен или по-малък на или от капацитета на батерията. За 55-амперчасова батерия - около 5 ампера. С други думи, ако нямате специално разрядно устройство, към акумулатора може да включите една лампа за фар.
                    Спадането на напрежението на батерията по време на разреждането се следи с волтметър или мултицет. Отначало е много бавно, но стигне ли напрежението до 11,0 волта (дванадесетволтова батерия), то започва бързо да намалява. От този момент напрежението трябва да се следи непрекъснато, тъй като в никакъв случай не бива да се оставя да спадне под минимума 10,5 волта, под който батерията започва да се разрушава. При достигане на тази долна граница устройството или лампата се изключват.
                    След това акумулаторът веднага се зарежда повторно. Ако не се е получил достатъчно добър ефект, например напрежението и гъстотата не са се повдигнали достатъчно, тренировъчният цикъл може да се повтори и потрети.

                    Десулфатизация (нов “живот”) на акумулатора

                    Ако акумулаторът въпреки честите му зареждания не осигурява добро пускане на двигателя, не бързайте да купувате нов. Има начини за премахване на едрокристалния сулфат, (судфатизацията), когато образуването му все пак е в по-ранен стадий. Ще се спрем на най-достъпния от тях.

                    Зареденият доколкото е възможно акумулатор се включва за разреждане както при провеждане на тренировъчен цикъл. След като напрежението спадне до допустимия минимум, капачките се свалят и електролитът се изсипва до капка в чист широк пластмасов съд, например леген. После акумулаторът се почиства от протеклия по външната му повърхност електролит. Клетките се промиват няколко пъти с дестилирана вода, като акумулаторът се разклаща енергично. Отначало излиза мътилка, но постепенно водата се поизбистря бавно. Често са нужни не по-малко от 30-40 часа, за да се повиши гъстотата на електролита до желаната 1,15 г/см3.
                    Важното е, че благодарение на тази десулфатизация повърхността и порите на активната маса са вече “отпушени”. Ако няма друга нанесена вреда, например изкривени и дадени “накъсо” плочи, вероятно акумулаторът ще ви служи още дълго време.
                    Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                    Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                    Peugeot 508 RXH 02.2013

                    Comment


                    • #11
                      Ами за сега май ще мина само с зачистване на клемите. Позачистих ги хубаво, както и тези на акумулатора , малко контактно спрейче и за сега няма никакви проблеми. Пали си без проблем! може би проблема е бил в самите клеми , макар че почвече от 3 години не съм имал проблеми дори и при мнгоо минусовите температури. Мисля да пробвам да я покарам така, пък ако пак направи ядове , тогава ще пробвам с зареждане и разреждане.
                      Alfa Romeo 156 2,4 JTD

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от bankeraclub Покажи съобщение
                        Ами за сега май ще мина само с зачистване на клемите. Позачистих ги хубаво, както и тези на акумулатора , малко контактно спрейче и за сега няма никакви проблеми. Пали си без проблем! може би проблема е бил в самите клеми , макар че почвече от 3 години не съм имал проблеми дори и при мнгоо минусовите температури. Мисля да пробвам да я покарам така, пък ако пак направи ядове , тогава ще пробвам с зареждане и разреждане.
                        радвам се че ме послуша
                        156 2.4JTD 136+ PS

                        Comment

                        Working...
                        X